Læringsmiljø var tema på fullbooket Novemberkonferanse

Konferansen ble åpnet av Brynjulf Owren, professor i matematikk ved NTNU.
Ems Lords, leder for NRICH ved University of Cambridge, var første foredragsholder under årets Novemberkonferanse. Hun engasjerte salen med problemløsnings-oppgaver fra NRICH.
Oppgavene fra NRICH skapte liv og røre i salen. Her ser vi Jesper Eng Johansen og Helge Linnes Aasland i full gang med å finne ut av utfordringene.
Sten Ludvigsen, professor i matematikkdidaktikk ved Universitetet i Oslo, ga salen et interessant blikk inn i dybdelæring med sitt foredrag om design av læringsnormer for deltagelse.
I løpet av Novemberkonferansen ble det arrangert flere plenumsforedrag og nærmere 40 verksted. Her ser vi Else Devold i sving med sitt verksted "Under bekymringsgrensen? Hvordan skape gode læringsmiøjø for elever som er i matematikkvansker".
"Curiosity doesn’t always kill the cat" var navnet på delplenumsforedraget til Charlie Gilderdale fra NRICH, University of Cambridge. Han fikk engasjert deltagerne til å løse en rekke utfordringer.