Hopp til hovedinnhold

Secondary navigation

  • Aktuelt
  • Om senteret
  • Nettbutikk
  • English
Logo for Matematikksenteret Logo for matematikksenteret

Main navigation

  • Aktiviteter
  • Faglitteratur
  • Forskning
  • Utviklingssamarbeid
  • Konferanser og nettverk
  • Konkurranser
  • Ressurser for skole og barnehage
  • Yrkesfag
  • Nasjonal satsing - Meningsfull matematikk

Mobile menu

  • Aktiviteter
  • Faglitteratur
  • Forskning
  • Utviklingssamarbeid
  • Konferanser og nettverk
  • Konkurranser
  • Ressurser for skole og barnehage
  • Yrkesfag
  • Nasjonal satsing - Meningsfull matematikk
  • Aktuelt
  • Om senteret
  • Nettbutikk
  • English
Icon/CalculatorArrow-circleIcon/PuzzleIcon/CaretIcon/CaretIcon/CheckedIcon/ClockIcon/DownloadIcon/ExternalIcon/FacebookIcon/FilmIcon/GalleryIcon/GrunnskoleIcon/HamburgerIcon/ImageIcon/ListIcon/XLyspære_transparentIcon/MailIcon/MinusIcon/PDFIcon/PersonPerson_transparentPersoner_transparentIcon/PlusIcon/PrinterPuslespill_transparentSnakkebobler_transparentSpørsmålstegn_transparentIcon/Tag-pinTriangleIcon/TwitterIcon/DiplomIcon/WordIcon/ansatteIcon/arbeidspakkerIcon/besoksadressecheckbox-checkedcheckbox-uncheckedIcon/close-whiteelektro_transparentIcon/errorevighet_transparentfraktaler_transparentgraf_transparentgresk_transparentgrid-whiteGeogebra - Grunnskole v3handlekurvhjerne_transparentIcon/hvemsvarerGeoGebra - KikoraIcon/Light bulbIcon/TrophyIcon/Glasseslinjal_gradskive_transparentlinjer_transparentlist-whiteIcon/Bookpasser_transparentIcon/phoneIcon/postadresseGroup 2GroupIcon/DirectionIcon/ressurspersonerIconsirkel_transparentTemateselering_transparenttetraeder_transparenttrekant_transparentvinkel_transparentvolum_transparent

Navigasjonssti

Du er her: Hjem Søk

Søk

187 treff

Filtrer og søk

Målgruppe
  • Grunnskole (41)
  • Barnehage (16)
  • Videregående (16)
Innholdstype
  • (-) Innholdsside (131)
  • (-) Læringsressurs (56)
  • Nyhet (25)
  • Publikasjon (15)
  • Produkt (1)
Nullstill søk
Minimer

Snille tall i multiplikasjon

… der man kan utnytte snille tall i multiplikasjon. Begrunne … Ulike representasjoner av tall og regneoperasjoner vil være … denne sammenhengen. Vurdering av tall og valg av hensiktsmessig …
Snille tall i mulitplikasjon
17.11.2016
Læringsressurs
Grunnskole

Eske 5 - Tall og mønster

… og utvider mønster. Dette blir naturlige aktiviteter når barna … å arbeide videre med barnas tallforståelse. I leken kan vi … vi kan snakke med barna om hvilke tall som kommer før og etter i …
Tall og mønster
27.01.2016
Læringsressurs
Barnehage

Dagens tall

… Elevene får øve seg på tallforståelse, telling, … Trinn: 1. - 4. trinn   … Dagens tall …
Jente som sitter på golvet i et klasserom med kjempestore legoklosser foran seg. Bak sitter resten av klassen hennes.
01.09.2017
Læringsressurs
Grunnskole

Regning med tall og algebra

… Regning med tall og algebra …
Elever med PC
24.11.2017
Læringsressurs
Videregående

Utfordringer med tall

… Utfordringer med tall …
Elever med PC
24.11.2017
Læringsressurs
Videregående

Først til hundre med lommeregner

… Erfare at ved å multiplisere med tall mindre enn 1, så blir svaret … sammen. Spiller 1 taster inn et tall på lommeregneren. Spiller 2 multipliserer dette tallet med et annet tall, med det …
Lommeregner
28.09.2018
Læringsressurs
Grunnskole

Oppgavestreng 198 + 7

…   … Hel klasse … Utnytte vennlige tall i hoderegning ved å … Bruke ulike representasjoner av tall og regneoperasjoner. … … I de to første oppgavene er tallene valgt slik at det faller …
Oppgavestreng 198 + 7
17.11.2016
Læringsressurs
Grunnskole

Oppgavestreng 12 ∙ 149

…     … Hel klasse … Utnytte snille tall i multiplikasjon. Bruke ulike representasjoner av tall og regneoperasjoner. Gjennom … Ulike representasjoner av tall og regneoperasjoner vil være …
Oppgavestreng 12 · 149
20.02.2017
Læringsressurs
Grunnskole

Telle med 0,3 fra 0,3

… å få fram de faglige målene, kan tallene skrives i rader på 10. Det … til å tenke ut de to-tre neste tallene, sier de si tallene i kor samtidig som læreren …
Telle med 0,3 fra 0,3
15.11.2016
Læringsressurs
Grunnskole

Å dividere et lite tall med et stort tall er umulig

… på erfaringer med små hele tall. Innlæring av divisjon skjer … på å dele noe likt på et gitt antall. Dette konkretiseres ofte ved … blir fordelt likt på et gitt antall personer, gjerne som svar på …
27.03.2019
Innholdsside

Sider

  • Nåværende side 1
  • Side 2
  • Side 3
  • Side 4
  • Side 5
  • Neste side Neste

Logo for NTNU

Postadresse

Matematikksenteret, NTNU
7491 Trondheim

Besøksadresse

Lysholmbygget,
E.C. Dahlsgt. 2, 2. etg.

E-post

kontakt@matematikksenteret.no

Kjernetid

09:00 - 15:00

Hold deg oppdatert!

Få nyheter og info om aktiviteter og læringsressurser gjennom vårt nyhetsbrev.
Meld deg på her

Personvernerklæring

Tilgjengelighetserklæring