Å bygge tenkende klasserom
Et tenkende klasserom har høy elevaktivitet, mye samarbeid og stimulerer elevene til å tenke matematikk. Det er den kanadiske forskeren Peter Liljedahl som har utviklet "Building Thinking Classrooms", og mange lærere ønsker å lære mer om denne undervisningsformen. Her finner du mer informasjon om de 14 praksisene den bygger på, og tips til aktiviteter det kan være fint å starte med.
Matematikksenteret har arbeidet med å bygge tenkende klasserom i mange år, og er Peter Liljedahls offisielle samarbeidspartner i Norge.
Matematikksenteret har arbeidet med å bygge tenkende klasserom i mange år, og er Peter Liljedahls offisielle samarbeidspartner i Norge.
Vi tilbyr kurs og Dekom-samarbeid
Lær mer om tenkende klasserom i praksis! Vi kan bidra som utviklingspartner for skoler, kommuner og nettverk.
Eksempler på prosjekt
Nettverk Hamarregionen er først ut i Noreg med storsatsing på undervisningsformen "Bygge tenkjande klasserom".