Magisk kvadrat
Emne
Tal og talforståing. Addisjon, hovudrekning.
Hensikt
Resonnere og tenke logisk rundt eigenskapar ved summering av tal.
Du treng
Kortstokk
Aktiviteten
Plukk ut korta frå 1 (ess) til 9 i ei farge; hjerter, ruter, spar eller kløver. Legg korta i tre rader og tre kolonner. Sjå biletet over.
Korta skal flyttast slik at summen av korta blir den same i alle radene og kolonnene og i diagonalane.
Matematikk i fokus
Til høgre ser de ei av fleire moglege løysingar. Ikkje presenter løysingar til elevane, la de arbeide helt til dei finn løysingane sjølv.
Undervegs kan det vere behov for å gi elevane hint:
Start med å spørje kva sum kvar rekkje må ha. Siden summen av alle korta frå 1 til 9 er 45, må kvar rekkje ha summen 15. Be elevane sjå etter kombinasjonar som gir 15. Talet 5 gir 15 kombinert med 1 + 9, 2 + 8, 3 + 7 og 4 + 6. Derfor må 5 ligge i midten.
Etterpå kan elevane få følgande utfordring: Bruk korta frå 2 til 10 og lag et nytt magisk kvadrat. Kan du ha hjelp av det første kvadratet når du legg det nye? I jobbinga med det nye kvadratet vil kanskje somme oppdage at dei kan bytte ut 1 med 2-ar, 2-aren med 3-ar osv.
Rammeplanmål/Kompetansemål
- Grunnskole
- Kompetansemål etter 4. trinn
- utforske og beskrive strukturar og mønster i leik og spel
- Kompetansemål etter 5. trinn
- utvikle og bruke ulike strategiar for rekning med positive tal og brøk og forklare tenkjemåtane sine