Læringsmiljø var tema på fullbooket Novemberkonferanse

Nyhet
/
27.11.2018
Jente som spiller trompet - åpner Novemberkonferansen. I forgrunnen ser vi bakhodet på en mann og bak musikeren, en skjerm med logoen til Novemberkonferansen.
500 matematikklærere gjestet Trondheim for å delta på Novemberkonferansen 2018. Årets konferanse hadde tittelen "Her kan det læres!", og tema var læringsmiljø. Vi gleder oss allerede til neste år!

Brynjar%20Owren%20Novkon18.JPG

Konferansen ble åpnet av Brynjulf Owren, professor i matematikk ved NTNU. 

Ems%20Lords.JPG

Ems Lords, leder for NRICH ved University of Cambridge, var første foredragsholder under årets Novemberkonferanse. Hun engasjerte salen med problemløsnings-oppgaver fra NRICH

Ems%20Lords%20gir%20publikum%20oppgaver%202.JPG

Oppgavene fra NRICH skapte liv og røre i salen. Her ser vi Jesper Eng Johansen og Helge Linnes Aasland i full gang med å finne ut av utfordringene. 

Sten%20Ludvigsen.JPG

Sten Ludvigsen, professor i matematikkdidaktikk ved Universitetet i Oslo, ga salen et interessant blikk inn i dybdelæring med sitt foredrag om design av læringsnormer for deltagelse. 

Novemberkonferansen%202018_DEVOLD%2002.jpg

I løpet av Novemberkonferansen ble det arrangert flere plenumsforedrag og nærmere 40 verksted. Her ser vi Else Devold i sving med sitt verksted "Under bekymringsgrensen? Hvordan skape gode læringsmiøjø for elever som er i matematikkvansker".



Novemberkonferansen%202018_GILDERDALE%2003.jpg

"Curiosity doesn’t always kill the cat" var navnet på delplenumsforedraget til Charlie Gilderdale fra NRICH, University of Cambridge. Han fikk engasjert deltagerne til å løse en rekke utfordringer.