Utematematikk
Når opplæringa blir flytta utandørs gir det rom for variasjon mellom anna ved å kombinera rørsle, fysisk aktivitet og læring i matematikk. Det kan også opne for kreativ tenking og mange spennande diskusjonar. Men utematematikk i seg sjølv gir ingen garanti for at læring skjer. For at læringsutbyttet hos elevane skal bli størst mogleg, er det nødvendig å knyta uteaktiviteten saman med for- og etterarbeid. Erfaringane til den enkelte eleven ute må knytast til det faglege innhaldet og målet for opplæringa.
Ressurs | Kva lærer elevane? | |
---|---|---|
Bowling kan gjennomførast med ulike faglege mål. Filmen viser døme på korleis elevane bruker tala og dei fire rekneartane til å til å nå eit måltal. Målgruppe: Alle |
||
Aktiviteten eignar seg til å introdusera variabelomgrepet og symbolsk algebra. Elevane blir utfordra på å utrykke ei hending dei sjølv er med på, eigne ord og symbolsk. Målgruppe: Mellomtrinn og Ungdomstrinn |
||
Elevane kan utforske samanhengen mellom talet på flote og storleiken til eit rutenett og/eller lage ein algoritme som trinnvis beskriv rørslene i rutenettet. Målgruppe: Alle |
||
I denne aktiviteten får elevane erfaringar med brøkomgrepet. Elevane skal løyse eit problem som omhandlar å finne brøkdelen av ein hæl. Målgruppe: Mellomtrinn og ungdomstrinn. |
||
Elevane skal berekne kor mange strikk som trengst når Barbie skal hoppe i strikk frå ei gitt høgde. Oppgåva er ein matematisk modelleringsaktivitet og elevane må ta stilling til fleire variablar undervegs i arbeidet. Målgruppe: Mellomtrinn og ungdomstrinn |
||
Elevane skal samle og gruppere kongler (eller liknande) etter gitte opplysningar. Dei skal forklare og argumentere for strategiane dei bruker og løysingane dei finn. Målgruppe: Mellomtrinn og ungdomstrinn |
||
Elevane skal plassere seg sjølv på stader ut frå instruksjonar frå læraren. Elevane skal få erfaring med og forståing av geometriske stader ved å bruka kunnskapar om sirkel, midtnormal, parallelle linjer og avstandar. Målgruppe: Alle |
||
Gjennom varierte aktivitetar får elevane praktiske erfaringar med måling. Aktivitetane inneber mellom anna å måle og samanlikne storleikar som gjeld tid, lengde, areal og volum. Målgruppe: Alle |
||
Lang, lang linje - statistikk med kroppen Elevane får bruka seg sjølv som konkretar når dei skal samle inn data, lage søylediagram og kurvediagram, regne gjennomsnitt, finne typetal og median. Målgruppe: Mellomtrinn og ungdomstrinn |
||
Fire elevar - to ulike avstandarr Problemløysing og utforsking. Elevane skal bruke kunnskapar dei har om geometriske former til å utforske avstandar mellom punkt og linjer i ulike figurar. Målgruppe: Mellomtrinn og ungdomstrinn |
||
Oppgåva har ei praktisk tilnærming og er ein god måte å forsterke kunnskap om eigenskapar til firkantar på. Ved å arbeide i grupper får elevane høve til å løyse oppgåva i samarbeid med andre, og det kan bli verdifulle diskusjonar. Målgruppe: Passer for barnetrinn |
||
Gjennom å observere og utforske (rise på, lytte, vege) boksane, skal gruppene prøve å resonnere seg fram til kva boksane kan innehalde. Elevane må bruke omgrep for å samanlikne storleikar på dei ulike boksane og beskrive innhaldet. Målgruppe: Småtrinn |
||
Jakta på bokstavar og talsymbol i naturen I denne aktiviteten får barna utforske talsymbol og bokstavar i naturen. Dei får også erfare at tala kan representerast på ulike måtar. Målgruppe: Småtrinn |
||
Formålet med aktiviteten er at barna samlar 5-mengder av ulike ting og deretter reflekterer over kva som er likt og ulikt med dei ulike mengdene. Barna kan vidare bli oppmuntre til å reflektere over korleis dei representerer mengda 5, og om dei kjenner igjen ei slik mengde utan å telle (simultanoppfatning). Målgruppe: Småtrinn |
||
Inspirasjonsfilmer:
Målgruppe: Passar for barnehage og småtrinn |
||
Denne aktiviteten kan de gjennomføre når de er på veg til eit kjent turmål. For å utvikle orienteringsevna si må barna få tid og høve til å finne fram sjølv. Målgruppe: Barnehage og småtrinn |
||
Byrj aktiviteten med å lage ein vegestasjon saman med barna ute i skogen eller i fjøra. La barna utforske vekta de har laga, ved å setje naturmateriale på kvar side av ho og sjå kva som skjer. Målgruppe: Barnehage og småtrinn |
||
Aktiviteten startar med at de saman finn steinar, tong, skil, pinnar og anna naturmateriale de lett får tak i. Oppmuntre barna til å setje ord på dei ulike materiala og eigenskapane deira. Målgruppe: Barnehage og småtrinn |
||
Denne aktiviteten leikar de utandørs. Det er ein variant av “Kims leik” der barna skal leite etter endringar i omgivnadene. Målgruppe: Barnehage og småtrinn |
||
Ta med barna på tur, og be dei velje seg noko som dei skal samla på medan de går, til dømes steinar, skil eller kongler. Målgruppe: Barnehage og småtrinn |
||
Barn liker ofte å sykle ute i barnehagen. Dei utfordrar seg sjølv med både fart og vanskelege ruter. Du kan berike denne typen leik med erfaringar med tid ved å tilby barna timeglas eller stoppeklokke. Målgruppe: Barnehage og småtrinn |
||
Denne aktiviteten passar å gjere i uterommet på tur eller ved barnehagen. Be barna samle saman materiale og lage ein samanhengande sti med byrjing og slutt. Målgruppe: Barnehage og småtrinn |
||
La elevane planleggje og arrangere ein matematikkdag for dei andre klassane på skulen. Involver andre fag og nytt dykk av store fellesareal, gymsalar og uteområde. Målgruppe: Alle |