Testing av kompetanseutviklingspakker for lærere
Testingen ble utført på både eksisterende og nytt innhold, og testerne gikk grundig gjennom modulenes struktur og innhold, samt bruk av språk og fagbegrep.
- Dette prosjektet er upløyd mark. Da er det kanskje spesielt viktig å ha dialog med sluttbrukeren. Testingen har gitt oss gode innspill og diskusjoner som vil påvirke innholdet og bidra til å heve kvaliteten, sier Olaug Ellen Lona Svingen, prosjektleder ved Matematikksenteret.
Holdninger til elevene, rutiner og verktøy
Innholdet i kompetanseutviklingspakkene omhandler holdninger til elever som presterer lavt i matematikk, rutiner for samarbeidet mellom skole og PPT, verktøy for vurdering og hva som bør vektlegges i arbeidet med å hjelpe elevene. Hver pakke består av 4 – 6 moduler. Hver modul er bygd opp etter samme mal:
- individuelt arbeid
- samarbeid i kollegiet
- utprøving enten med elever eller i kollegiet
- etterarbeid
Her kan du se de kompetanseutviklingspakkene som allerede er publisert.Kompetanseutviklingspakkene ligger på Matematikksenterets nettsider og er rettet mot skoler og PP-tjenester som ønsker å utvikle som sin kompetanse for å bedre opplæringen for denne elevgruppen. Prosjektet er et samarbeid med Statped.