Modulene i MAM
Lærerprofesjonen bygger sin profesjonsutøvelse på felles verdier og et felles forsknings- og erfaringsbasert kunnskapsgrunnlag. Profesjonen og den enkelte lærer forvalter et ansvar for å utøve skjønn i komplekse spørsmål. Lærere og ledere utvikler faglig, pedagogisk, didaktisk og fagdidaktisk dømmekraft i dialog og samhandling med kolleger. (Utdanningsdirektoratet, 2020)
MAM-modulene er strukturert etter MAM-modellen som er designet for å legge til rette for dialog og samhandling mellom kolleger som vil utvikle sin profesjonsutøvelse i fellesskap. Ressursene som ble utviklet gjennom MAM-prosjektet er satt sammen til 11 moduler som gir deltakerne innsikt i prinsipper og praksiser i ambisiøs matematikkundervisning. Modulene løfter også fram kjerneelementene og hvordan de kan komme til å ligge til grunn for matematikkundervisningen.
Modulene er organisert i en anbefalt rekkefølge fra 1 - 11.
MAM-modulene er strukturert etter MAM-modellen som er designet for å legge til rette for dialog og samhandling mellom kolleger som vil utvikle sin profesjonsutøvelse i fellesskap. Ressursene som ble utviklet gjennom MAM-prosjektet er satt sammen til 11 moduler som gir deltakerne innsikt i prinsipper og praksiser i ambisiøs matematikkundervisning. Modulene løfter også fram kjerneelementene og hvordan de kan komme til å ligge til grunn for matematikkundervisningen.
Modulene er organisert i en anbefalt rekkefølge fra 1 - 11.