Kom godt i gang
Pakke 1
Legg til rette for et godt faglig samarbeid mellom kolleger og PPT.
Målet er å utvikle felles holdninger og praksis i det systemrettede arbeidet og redusere antall elever som presterer lavt i matematikk.
Målet er å utvikle felles holdninger og praksis i det systemrettede arbeidet og redusere antall elever som presterer lavt i matematikk.
Vurderingsverktøy
Pakke 2
Bli bevisst og få erfaring med et utvalg av måter å vurdere læring og kompetanse på.
Målet er å kunne velge egnet verktøy ut fra hva man trenger å vite mer om, utvikle kunnskap om hvordan elever lærer og hva de mestrer.
Målet er å kunne velge egnet verktøy ut fra hva man trenger å vite mer om, utvikle kunnskap om hvordan elever lærer og hva de mestrer.
Oppfølging av vurdering
Pakke 3
Bli bevisst og få erfaring med hvordan resultater fra kartleggings- og vurderingsverktøy kan følges opp.
Målet er å utvikle kompetanse i å tilrettelegge undervisningen for elever som har behov for ekstra støtte i matematikk.
Målet er å utvikle kompetanse i å tilrettelegge undervisningen for elever som har behov for ekstra støtte i matematikk.
Meningsfull matematikk
Pakke 4
Legg til rette for læring for alle elever.
Målet er å berike den ordinære opplæringen, slik at alle elver får mulighet til å oppleve mestring i et inkluderende læringsmiljø.
Målet er å berike den ordinære opplæringen, slik at alle elver får mulighet til å oppleve mestring i et inkluderende læringsmiljø.
Bakgrunn
I 2017 fikk Matematikksenteret og Statped i oppdrag fra Utdanningsdirektoratet å utvikle kompetanseutviklingspakker som omhandler elever som har behov for ekstra støtte i matematikk.