Nasjonal nettverkssamling: Sammen om oppdraget 2019
Hovedtema i 2019 er samarbeid mellom skole og PPT, og hvordan Statped og UH-sektoren kan bidra inn i dette samarbeidet.
På nettverkssamlingen samarbeider de ulike fagmiljøene om problemstillinger knyttet til matematikkvansker. Samlingen er et tiltak for å bygge opp et sterkt kompetansemiljø på dette området i Norge, ved å utnytte og utvikle kompetansen som finnes i de ulike miljøene.
Program med presentasjoner, tirsdag 5. november
Tid | Innhold | |
---|---|---|
10:00-10:30 |
Velkommen til nettverkssamling |
|
10:30-12:00 |
Hvordan kan skole og PPT samarbeide for inkludering og mestring |
Plenum |
12:00-13:00 |
Lunsj |
|
13:00-14:30 |
Tverretatlig samarbeid for inkludering og mestring
|
Plenum |
14:30-15:00 |
Pause |
|
15:00-16:15 |
Samarbeid PPT/Skole – Hva skal til for å lykkes? Sett fra tre perspektiver |
Plenum |
18:30 | Middag |
|
Program med presentasjoner onsdag 6. november
Tid | Innhold | |
---|---|---|
08:30-09:30 |
Samarbeid mellom spesialpedagog og lærer for et tilpasset tilbud i matematikk Samarbeid mellom skole og PPT i en case fra 9. trinn Intensiv opplæring |
Paralleller |
09:30-10:00 |
Pause |
|
10:00-11:00 |
Hva sier forskning om årsakene til at resultatene av en intervensjon opprettholdes eller fader ut? Samarbeid mellom skole og PPT i en case fra 5. trinn Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis |
Paralleller |
11:00-11:30 |
Pause |
|
11:30-12:15 |
Utredning av dyskalkuli – hovedoppgaver og ansvar mellom opplæring og helse |
Plenum |
12:15-13:15 |
Lunsj |
|
13:15-14:30 |
Logopedisk utredning av räkneförmåga vid Danderyds sjukhus |
Plenum |
14:30-15:00 |
Oppsummering og avslutning Olaug Lona Svingen |