Program

Logo Novemberkonferansen 2022

Tirsdag 22. november 2022

Tidspunkt Innhold Målgruppe
08.00-09.30 Registrering  
09.30-10.00 Åpning   
10.00-10.50

PLENUM 1

Matematikksenteret 

Alle
10.50-11.05 PAUSE  
11.05-11.55 

PLENUM 2

Edda Óskarsdóttir

How can we prepare our teachers to provide equal access for all learners to quality mathematics education?

 

Alle
11.55-13.00 LUNSJ  
13.00-14.20

Storverksted 1 

Charlie Gilderdale

Every student has the right to succeed, and every student has the right to struggle - the NRICH approach at Primary school level



Rom: San Siro 1

S+M

Storverksted 2

Henning Fjørtoft

Videreutvikling av lærernes vurderingskompetanse, og hvordan man kan samarbeide i og på tvers av fag for å realisere læreplanens ambisjoner

Rom: San Siro 2

U+Vgs

Verksted 1

Nina Boine Olsen og Elise Fosshaug

Elever med stort læringspotensial trenger også tilpasset opplæring



Rom: Brassesparket

Alle

Verksted 2

Ann Kristin Strustad Nybø

Alle skal med



Rom: Telenor

S+M

Verksted 3

Tommy Lykke Nordahl

Programmering - happening eller verktøy?



Rom: Go`foten

S+M+U

Verksted 4

Gry Helen Bjønnum

Bevisstgjøring av god underveisvurdering som del av planlegging av undervisning



Rom: Messanin 1

S+M+U

Verksted 5

Emma Zakrisson og Maria Andersson

Escape room med Thinglink 



Rom:  Nils Arne

M+U

Verksted 6

Geir Arne Kjønstad og Silje Rødseth

Begrepsforståelse i et resonnerende læringsmiljø



Rom: Coop Losjen

U+Vgs

Verksted 7

Anne Lise Øvstebø

Må vi ha skriftlige prøver i matematikk?

Rom: Messanin 2

(U)+Vgs

Verksted 8

Pauline Vos og Stig Eriksen

Eksamensoppgaver og kjerneelementer. Passer de?



Rom: Rignes Losjen

U+Vgs

Verksted 9

Anne Seland

Kompetanse, vurdering og eksamen i matematikk i LK20



Rom: Sparebank 1 Losjen

Vgs
14.20-14.45 PAUSE  
14.45-16.05

Storverksted 3

Ulrica Dahlberg og Karin Wallby

Lös inte bara problemen - diskutera dem också



Rom: San Siro 2

S+M+U 

Storverksted 4

Charlie Gilderdale

Every student has the right to succeed, and every student has the right to struggle - the NRICH approach at Secondary school level



Rom: San Siro 1

U+Vgs

Verksted 10

Monica Rehaug og Anne-Gunn Svorkmo

Plakater som ressurs i matematikk-undervisningen



Rom: Messanin 1

Alle

Verksted 11

Kurt Klungland

Få alle fram



Rom: Telenor

S+M

Verksted 12

Camilla Normann Justnes

Matematikkundervisning i et flerspråklig klasserom



Rom: Brassesparket

S+M

Verksted 13

Ida Støbakk Varberg og Randi Maria Fauske Blindheim

Aha! Problemløsning i samarbeid på VI-PS



Rom: Coop Losjen

S+M

Verksted 14

Tommy Lykke Nordahl

Programmering - happening eller verktøy?



Rom: Godfoten

S+M+U

Verksted 15

Emma Zakrisson og Maria Andersson

Escape room med Thinglink 



Rom: Nils Arne

M+U

Verksted 16

Anne Lise Øvstebø

Må vi ha skriftlige prøver i matematikk?

Rom: Messanin 2

(U)+Vgs

Verksted 17

Eva Holthe Enoksen

Fellestid - et sted for irritasjon eller utvikling?



Rom: Ringnes Losjen 

Vgs

Verksted 18

Anne Seland

Kompetanse, vurdering og eksamen i matematikk i LK20



Rom: Sparebank 1 Losjen 

Vgs
19.00

_________
Middag  

Onsdag 23. november 2022

Tidspunkt Innhold Målgruppe 
09.00-10.20

Storverksted 5 

Peter Liljedahl

Thinking Classrooms as a Tool for Access and Inclusion



Rom: San Siro 1

Alle

Storverksted 6

Olav Dalsegg Tokle og Bård Vinje

Hva er matematisk kompetanse anno 2022?

Rom: San Siro 2

(M)+U

Verksted 19

Tone Dalvang og Hilde Skaar Bergsmo

Inkludering - Numicon som redskap i problemløsning



Rom: Rigneslosjen

S+M

Verksted 20

Camilla Rodal og Solfrid Storeli

Algebraisk tenkning i begynneropplæringen



Rom: Coop losjen 

S

Verksted 21

LAMIS (Landslaget for matematikk i skolen)

Hvordan inkludere, støtte og motivere elever i utforskende arbeid

Rom: Go`foten

S+M

Verksted 22

Camilla Normann Justnes

Matematikkundervisning i et flerspråklig klasserom



Rom: Sparebank 1 losjen

S+M

Verksted 23

Marianne Maugesten og Monica Sølvberg

Samarbeid og individuelt arbeid på hel/halvdagsprøve på 9. trinn



Rom: Messanin 2

U

Verksted 24

Olav Solli

Vurder det du mener er viktig!



Rom: Telenor

U (Alle)

Verksted 25

Flemming Kastbjerg

Matematik i arbejdslivet



Rom: Brassesparket

U + (Vgs)

Verksted 26

Helmer Aslaksen

Utforskning i kalkulus (VG)



Rom: Nils Arne

Vgs

Verksted 27

Knut Skrindo

Vurdering i programmering på vgs

Rom: Messanin 1

Vgs
10.20-10.40 PAUSE  
10.40-12.00

Storverksted 7

Bjørnar Alseth

Vurdering for økt elevengasjement og læring



Rom: San Siro 1

S+M

Storverksted 8 

Tor Espen Kristensen

Utforsking og problemløsning - kun for de flinkeste, eller noe alle elevene har utbytte av?

Rom: San Siro 2

(U)+Vgs

Verksted 28

Olaug Svingen og Anne-Gunn Svorkmo

Skjæringspunktet mellom språk og matematikk

Rom: Brassesparket

Alle

Verksted 29

Olav Dalsegg Tokle

Adaptive prøver - svaret for framtidens prøver?



Rom: Sparebank 1 losjen

S

Verksted 30

Svein Anders Heggem

Lærerens undervisning og elevens læring

Rom: Telenor

S+M+U

Verksted 31

Anja Olsen og Hege Tømmerstigen

How to make 12?

Rom: Coop losjen

M+U

Verksted 32

Olav Solli

Vurder det du mener er viktig!

Rom: Nils Arne

U (Alle)

Verksted 33

Aino Ukkonen

Vurdering av algoritmisk tenkning i matematikk-undervisningen

Rom: Messanin 2

U

Verksted 34

LAMIS (Landslaget for matematikk i skolen)

Hvordan inkludere, støtte og motivere elever i utforskende arbeid

Rom: Go`foten

U+Vgs

Verksted 35

Pauline Vos og Stig Eriksen

Eksamensoppgaver og kjerneelementer. Passer de?

Rom: Rigneslosjen

U+Vgs

Verksted 36

Knut Skrindo

Vurdering i programmering på vgs

Rom: Messanin 1

Vgs
12.00-13.00 LUNSJ  
13.00-13.50

PLENUM 3

Peter Liljedahl

Assessment in the Thinking Classroom

Alle
13.50-14.10 PAUSE  
14.10-15.00

PLENUM 4

Magnus Dehli Vigeland

Sirkusmatematikk

 

Alle

15.00-15.10

_________

AVSLUTNING