Sammen om oppdraget 2022 - Publikasjoner
Presentasjonene er lenket til tittel på foredrag.
Tirsdag 25. oktober | |
---|---|
10.00 - 10.15 | Åpning Sindre Lysø, statssekretær i Kunnskapsdepartementet |
10.15 - 12.00 | PP-rådgiveren som inkluderingsagent. Realisering av en systemrettet sakkyndighetspraksis. Joachim Kolnes, førsteamanuensis ved Læringsmiljøsenteret Foredrag og gruppediskusjoner. |
13.00 - 14.00 | Hva sier forskning om læringsmuligheter for elever som presterer lavt i matematikk? Anita Movik Simensen, UiT Norges arktiske universitet |
14.15 - 15.30 Paralleller |
1A: Diskusjon av artikkel |
15.45 - 16.30 | Tilrettelegging av god matematikkundervisning for alle elever - et samarbeid mellom skole, PPT og Statped Modell for samarbeidet Gitte Drage, rådgiver i PPT Kristiansand Toril Sæstad, rektor ved Karl Johans Minne skole Oda Eskeland Berge, kontaktlærer ved Karl Johans Minne skole |
Onsdag 26. oktober | |
---|---|
08.30 - 09.45 Paralleller |
2A: TIM (Teater i matematikk) Mona Røsseland, førsteamanuensis ved Høgskulen på Vestlandet –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 2B: Knute på tråden Olaug Lona Svingen, universitetslektor ved Matematikksenteret Ingunn Valbekmo, universitetslektor ved Matematikksenteret –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 2C: Algoritmisk tenking og programmering for alle Matematikksenteret |
10.00 - 11.15 Paralleller |
3A: TIM (Teater i matematikk) Mona Røsseland, førsteamanuensis ved Høgskulen på Vestlandet –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 3B: Knute på tråden Olaug Lona Svingen, universitetslektor ved Matematikksenteret Ingunn Valbekmo, universitetslektor ved Matematikksenteret –––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– 3C: Algoritmisk tenking og programmering for alle Matematikksenteret |
11.30 - 12.00 | Diagnoser og dilemmaer Tone Dalvang, seniorrådgiver i Statped, avdeling sammensatte lærevansker, avd. Sørøst |
13.00 - 13.30 | Summativ skriftlig vurdering i matematikk med fokus på lavtpresterende elever Linda G. Opheim, førsteamanuensis, Universitetet i Agder |
13.30 - 14.45 | How can we prepare our teachers to provide equal access for all learners to quality mathematics education? Edda Oskarsdottir, førsteamanuensis ved University of Iceland, School of Education |