Verksted 15 (V 15)

Lærers rolle i utforskende aktiviteter.

Hva gjør du når en gruppe har kjørt seg fast i en aktivitet? Skal du gi dem et steg videre? Skal du tipse om en generell metode som ofte fører fram? Skal du bare oppmuntre dem til å gruble videre uten hjelp, selv om de ønsker svar? Disse og mange andre dilemmaer oppstår stadig i klasserommets arbeid mot best mulig læring for alle. 

I dette verkstedet ser vi på organisering av utforskende aktiviteter og på lærerens rolle når elevene utforsker. Vi prøver noen matematiske aktiviteter og bruker eksemplene som utgangspunkt for å dele våre beste tips og triks. Verkstedet starter med en innledning der vi ser på hva forskningen sier om saken.

Tirsdag 26. november kl. 14.45-16.05

Rom: ​​​​

Stig%20Eriksen.jpgStig Eriksen

Avdelingsleder på Dahlske vgs. Lang erfaring fra alle matematikkfag i videregående skole, samt merkantile fag og fysikk. Undervisning i matematikk og matematikkdidaktikk i lærerutdanningen og praktisk pedagogisk utdanning (PPU). Undervisning på mastergradsnivå om moderne teknologi i matematikkundervisningen. Undervisning av matematikk på ingeniørstudiet.