Verksted 20 (V 20)
Verksted er forslag til hvordet kan være lurt å starte, og hvordanvi kan legge til rette for en progresjon som gjør elevene i stand til å skape programmer selv.
Lære noen nye ord som brukes i forbindelse med koding, forstå og bruke begreper , strukturere ord og informasjon om koding og algoritmisk tankegang,samtale med andre/ med lærings partneren om oppgaver og løsninger.
Kursdeltakerne vil få praktisk øvelse i å løse ulike oppgavetyper på papir,skal bli kjent med sentrale begreper innen koding. Dette verkstedet skal bli en simulering /en imitasjon av mattetimen der lærere introduserer elever i koding, steg-for-steg.
Avslutning: Deltakerne får mere informasjon omsted der finner det gratis treningsmateriell og ressurser som vil hjelpe dem med å komme i gang og planlegge sin neste nyskapende leksjon/time.
Onsdag 27. november kl. 08.45-10.05
Rom:
Målgruppe: Lærere på 1.-4.trinn (kanskje 5.?)
Danijela Zec er ansatt ved Vardåsen skole i Asker kommune. Hun har over 20 års erfaring som matematikklærer på barnetrinnet og som kursholder i matematikk i Serbia. Danijela sittet i matematikkgruppe, støttet av Utdanningsdirektoratet, med fokus på god matematikkundervisning særlig på matematikkdidaktikk. I 2018 har hun blitt valgt til ledende lærer, er en del av EU-kode uke-initiativet (CodeWeek EU), da hun forbinder skoler, lærere og elever som er interessert i koding, samt deltar i EU-kode uke og bidrar til å formidle relevant informasjon og læringsmateriell til lokale lærere.