Verksted 1

Pål Harald Hansen og Ine Chatrin Halfdansen Hetty
Pål Harald Hansen og Ine Chatrin Halfdansen Hetty

Pål Harald Hansen.

Mer enn 30 års erfaring som lærer. Lektor og lærerspesialist med master i matematikkdidaktikk med master i matematikkdidaktikk – Profesjonsutvikling innafor undersøkende og utforskende matematikkundervisning. Vinner av Holmboeprisen 2024.

Ine Chatrin Halfdansen Hetty.
Lektor og lærerspesialist med master i matematikkdidaktikk. Sitter i lokalstyret Lamis nedre Buskerud og er timelærer ved USN.

Hva legger du merke til?

Å skape et læringsfelleskap som utvikler forskende lærere gjennom undrende elever.

Hvordan som fellesskap skape et samarbeid blant matematikklærerne som tar sikte å skape varige undervisningspraksiser gjennom forskningsbaserte metoder. Undersøkende undervisning stimulerer flesteparten av de ferdigheter som omtales som 21’st century skills, ferdigheter som dagens elever trenger i fremtiden. Læreplanen i matematikk og kjerneelementene kombinert med undersøkende undervisningsmetodikk er krevende å gjennomføre. I dette verkstedet vi i fellesskap være aktive deltakere og reflekterende med det mål om å skape forutsetninger for å lykkes med undersøkende undervisning. Verkstedet presenterer også en verktøykasse med konkrete verktøy som benyttes for profesjonsutvikling for lærere i å mestre planlegging, gjennomføring og utvikling av undersøkende matematikkundervisning for hele lærerkollegiet i matematikk. Verkstedet egner seg spesielt godt for lærere som ønsker å utvikle et varig samarbeid som skaper endring i skolen.