Verksted 1

Pål Harald Hansen.
Mer enn 30 års erfaring som lærer. Lektor og lærerspesialist med master i matematikkdidaktikk med master i matematikkdidaktikk – Profesjonsutvikling innafor undersøkende og utforskende matematikkundervisning. Vinner av Holmboeprisen 2024.
Ine Chatrin Halfdansen Hetty.
Lektor og lærerspesialist med master i matematikkdidaktikk. Sitter i lokalstyret Lamis nedre Buskerud og er timelærer ved USN.
Hva legger du merke til?
Å skape et læringsfelleskap som utvikler forskende lærere gjennom undrende elever.
Hvordan som fellesskap skape et samarbeid blant matematikklærerne som tar sikte å skape varige undervisningspraksiser gjennom forskningsbaserte metoder. Undersøkende undervisning stimulerer flesteparten av de ferdigheter som omtales som 21’st century skills, ferdigheter som dagens elever trenger i fremtiden. Læreplanen i matematikk og kjerneelementene kombinert med undersøkende undervisningsmetodikk er krevende å gjennomføre. I dette verkstedet vi i fellesskap være aktive deltakere og reflekterende med det mål om å skape forutsetninger for å lykkes med undersøkende undervisning. Verkstedet presenterer også en verktøykasse med konkrete verktøy som benyttes for profesjonsutvikling for lærere i å mestre planlegging, gjennomføring og utvikling av undersøkende matematikkundervisning for hele lærerkollegiet i matematikk. Verkstedet egner seg spesielt godt for lærere som ønsker å utvikle et varig samarbeid som skaper endring i skolen.